Mulle 1 månad

Idag har jag haft Mulle i 1 månad:)  fan vad tiden går fort!! helt sjukt:) Han har verkligen ändrat sig:) Så tänkte berätta lite mer om honom nu :)

Har märkt stora skillnade på Mulle sen han kom:)


Mulles är som häst, fruktansvärt orädd tuff och allmänt cool :) haha En mkt envis kille och gör allt för att få sin vilja fram. När han inte får det blir han världens suraste. haha  Han är fruktansvärt social och ska alltid vara med. Och gärna hjälpa till emd saker och ting.  Skulle han få skulle han gärna sitta i knäet haha :) 

När han kom fick man inte röra mening och ryckte till så fort man rörde honom på ryggen! Men nu går det kanon att röra hela honom:) utan problem:) men att stå i stallgången utan att bli sur och stå still är något vi jobbar på varje dag:) Men det går framåt:) Sen blev mulle även kasterad den 31/8 vilket gjorde hoonm lugnar i sättet och emot andra hästar. Han skulle på allt han såg. Och gjorde allt för att ta sig ut med.

Jag ser framåt att växa ihop med Mulle:) Han kommer bli en sån galet fin häst:)  Vi både är förbannat envisa men det är alltid jag som vinner;) och det har lillkillen börjat lära sig:) och då försöker han stegra sig men så fort jag putta bort honom så ställer han sig och surar:P han har verkligen sånt ansiktutryck:P det säger alla. Men ser verkligen när han är riktigt förbannad. Och då är han så galet söt:) hahaha 




Min fina kille <3<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0